ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اکسیوس: بایدن و نتانیاهو به توافق بر سر چگونگی حمله اسرائیل به ایران نزدیک‌تر شدند

رایزنی‌ها بین آمریکا و اسرائیل در مورد حملات تلافی‌جویانه علیه ایران در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. مقام‌های آمریکایی می‌گویند در مسیر درستی حرکت می‌کنند.

سه مقام آمریکایی و اسرائیلی به وب‌سایت اکسیوس گفته‌اند که جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در جریان تماس روز چهارشنبه خود به تفاهم در مورد دامنه حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه ایران نزدیک‌تر شدند.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «طرح‌های فعلی همچنان کمی تهاجمی‌تر از آن‌چه کاخ سفید می‌خواهد است.»

با این حال، پس از تماس بایدن و نتانیاهو، یک مقام آمریکایی گفت: «ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.» یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که واشنگتن پس از این تماس کمی نگران برنامه‌های اسرائیل است.

مقام ارشد اسرائیلی همچنین گفت که شکاف بین ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در مورد ماهیت و دامنه حمله کاهش یافته است.

به‌گفته مقامات آمریکایی، روز چهارشنبه، پیش از تماس بایدن و نتانیاهو، تماسی جداگانه بین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل انجام شد.

تماس سالیوان و درمر مفصل‌ترین بحثی بود که تاکنون بین مقامات ایالات متحده و اسرائیل در مورد برنامه‌های اسرائیل صورت گرفته است.

مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند بایدن و نتانیاهو بر برخی از تفاهماتی که سالیوان و درمر در تماس خود به آن دست یافتند، تأکید کردند.

آن‌ها می‌گویند که رایزنی‌ها بین دو کشور در مورد حملات تلافی‌جویانه علیه ایران روز پنج‌شنبه ادامه داشت و در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل احتمالاً اوایل هفته آینده برای ادامه گفت‌وگوها با سالیوان و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

گالانت پیش از این گفته بود که واکنش اسرائیل به حملات موشکی ایران «کشنده، دقیق و غافلگیر‌کننده» خواهد بود و ایرانی‌ها نخواهند فهمید که چه اتفاقی و چگونه رخ داده است.

دولت بایدن پذیرفته است که اسرائیل به‌زودی حمله‌ای بزرگ به ایران انجام خواهد داد اما از آن بیم دارد که حملات به اهدافی خاص در ایران جنگ در منطقه را تشدید کند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که کابینه امنیتی اسرائیل پنج‌شنبه شب به وقت محلی برای یک جلسه توجیهی در مورد طرح حمله به ایران و تفاهمات با دولت بایدن تشکیل جلسه داد.

کابینه امنیتی احتمالاً به نتانیاهو و گالانت اجازه می‌دهد تا زمان حمله را تعیین کنند.

ایران در حمله‌ ۱۰ مهر / یکم اکتبر که تا حد زیادی خنثی شد، حدود ۱۸۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. قدرت‌نمایی اخیر ایران پس از حمله پهپادی قبلی در ماه آوریل صورت گرفت و کارشناسان بر این باورند که موشک‌های استفاده‌ شده در حملات یکم اکتبر از کیفیت بالاتری برخوردار بوده‌اند.

پایگاه هوایی نواتیم در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع واقع در صحرای نگب، یکی از اهداف مد نظر ایران در حملات موشکی اول اکتبر بود که به‌گفته مقامات ایرانی در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس و کشته شدن عباس‌ نیلفروشان، فرمانده بلند‌پایه سپاه قدس در جریان حملات هوایی سنگین اسرائيل به قلمرو حزب‌الله در جنوب بیروت، صورت گرفت.

روز گذشته رویترز با انتشار گزارشی اختصاصی به‌نقل از سه منبع آگاه در خلیج فارس نوشت که کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال رایزنی با واشنگتن هستند تا اسرائیل را از حمله به تأسیسات نفتی ایران باز دارد، زیرا آن‌ها نگران‌اند که در صورت تشدید درگیری‌ها، تأسیسات نفتی‌شان مورد حمله نیروهای نیابتی تهران قرار بگیرند.

به‌گفته این سه منبع، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای جلوگیری از تنش‌ها، از پرواز هواپیماهای اسرائیل بر فراز حریم هوایی خود برای هرگونه حمله به ایران جلوگیری می‌کنند و این را به واشنگتن هم گفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خدای واحد

    مرحله یک بازی شیطان و انسان بود ی مشت أن و گح به هیتلر انداخته بودن ! الان که مسیح هم میخواد ظهور کنه و من هم با همون کارد سفید نورانی که بینهایت سفید نورانی خورده کار مسیح تمام خواهم کرد !!