ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض هان کانگ، برنده نوبل ادبی به جنگ‌های خونین غزه و اوکراین

در بین خبرهای جنگ، خبری به کل فراموش شد: ۱۱ اکتبر سال جاری رسانه‌های کره‌ای اعلام کردند که هان کانگ نخستین نویسنده‌ از این کشور که جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرده، در اعتراض به جنگ اوکراین و همچنین جنگ غزه و حمله اسرائیل به جنوب لبنان از برگزاری هرگونه نشست خبری خودداری کرده است.

هان سئونگ-وون پدر ۸۵ ساله این نویسنده حدود دو هفته قبل، کمی بعد از اعلام برنده نوبل ادبی در سال ۲۰۲۴ در یک نشست خبری که در آموزشگاه ادبیات هان سئونگ-وون در شهرستان جانگ‌هئونگ، استان چولا جنوبی برگزار شد گفت:

[هان کانگ] به من گفت: با شدت گرفتن جنگ و اینکه هر روز مردم کشته می‌شوند، چگونه می‌توانیم جشن بگیریم یا کنفرانس خبری برگزار کنیم؟ او گفت که کنفرانس خبری برگزار نخواهد کرد.

پس از اعلام جایزه نوبل ادبیات در عصر پنج‌شنبه ۱۰ اکتبر هان سئونگ-وون با دخترش صحبت کرد و به او توصیه کرد که یک ناشر را برای برگزاری کنفرانس خبری انتخاب کند. در ابتدا، او موافقت کرد و گفت «تلاش خواهد کرد»، اما شبانه نظرش تغییر کرد. او گفته بود:

دیدگاه او از یک نویسنده‌ای که در کره زندگی می‌کند به نویسنده‌ای با یک آگاهی جهانی تغییر کرده است.

پدر هان کانگ به رسانه‌های کره جنوبی گفت:

من برنامه‌ریزی کرده بودم که یک مهمانی برای مردم در این‌جا برگزار کنم، اما دخترم به من گفت که این کار را نکنم. او با اشاره به جنگ اوکراین و جنگ غزه گفت: لطفاً در حالی که شاهد این حوادث تراژیک هستید، جشن نگیرید. آکادمی سوئد این جایزه را به من نداده است تا ما از آن لذت ببریم، بلکه برای این‌که هوشیاری بیشتری داشته باشیم. بعد از شنیدن این حرف، بسیار نگران شدم.

پس از دریافت خبر جایزه نوبل ادبی هان کانگ در یک تماس تلفنی با کمیته نوبل گفته بود «بسیار شگفت‌زده و مفتخر» است، اما هیچ اظهار نظر دیگری نکرده بود.

چندین ناشر، از جمله ناشری که رمان‌های معروف او «اعمال انسانی» (۲۰۱۴) و «گیاه‌خوار» (۲۰۰۷) را منتشر کرده پیشنهاد برگزاری نشست خبری را به او داده‌ بودند، هان کانگ این درخواست‌ها را بی‌پاسخ گذاشته بود.

آکادمی سوئد، ۱۹ مهر / ۱۰ اکتبر هان کانگ نویسنده اهل کره جنوبی را برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

آکادمی سوئد در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که هان کانگ، که شعرها و رمان‌هایی به زبان کره‌ای می‌نویسد، «به‌خاطر نثر بسیار شاعرانه‌اش که با آسیب‌های تاریخی روبه‌رو می‌شود و شکنندگی زندگی انسان‌ها را آشکار می‌کند» این جایزه را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.