ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس و اسرائیل آتش‌بس اعلام کردند

پس از پنج روز درگیری که جان دست‌کم ۱۵ غیرنظامی را گرفت، جهاد اسلامی و اسرائیل آتش‌بس کردند.

جهاد اسلامی و اسرائیل پس از چند روز درگیری خشونت‌بار با میانجی‌گری مصر از ساعت ۲۲ شنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت اعلام آتش‌بس کردند. تبادل آتش تا دقایقی قبل از آغاز آتش‌بس ادامه داشت. از نوار غزه چند راکت به مناطق تحت کنترل اسرائیل پرتاب شد. اسرائیل هم به بمباران غزه ادامه داد. رسانه‌ها گفته‌اند شلیک دو طرف حتی پس از شروع آتش‌بس نیز همچنان ادامه داشت. با این حال نخست‌وزیر اسرائیل و سخنگوی جهاد اسلامی توافق برای پایان دادن به شدیدترین تهاجم به غزه پس از جنگ ۱۰ روزه در سال ۲۰۲۱ را تایید کردند.

رویترز که به متن این توافقنامه دست یافته بود، نوشت: دو طرف بلافاصله پس از آتش‌بس به پایان دادن به هدف قراردادن غیرنظامیان، تخریب خانه‌ها و بمباران پایبند خواهند بود.

سخنگوی جهاد اسلامی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توافق برای آتش‌بس را تایید کردند. نتانیاهو گفت مشاور امنیت ملی دولت او از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر به خاطر تلاش‌های قاهره تشکر کرده است. نخست وزیر اسرائیل که با گسترده‌ترین اعتراضات علیه دولتش روبه‌رو است در یک بیانیه مطبوعاتی با بیان اینکه «سکوت پاسخ سکوت است»، جهاد اسلامی و گروه‌های فلسطینی را تهدید کرد «اگر اسرائیل مورد حمله یا تهدید قرار گیرد آنچه را که برای دفاع از خود باید انجام دهد، ادامه خواهد داد».

داود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی هم با اعلام اینکه این گروه اطلاعیه مصر را تایید می‌کند، گفت: «تا زمانی که اشغالگران به آن پایبند باشند، از آن تبعیت خواهیم کرد».

حملات اسرائیل به نوار غزه که در کنترل جهاد اسلامی است از ۹ مه آغاز شد. منابع اسرائیلی ادعا کردند که این حملات تنها رهبران حماس را هدف قرار داده است. حداقل شش فرمانده حماس در جریان حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. منابع بین‌المللی شمار غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه را هم دست‌کم ۱۰ تن گزارش کردند. وزارت بهداشت فلسطین اما از کشته شدن ۳۳ تن و مصدومیت ۱۴۷ تن تا صبح شنبه ۱۳ مه/ ۲۳ اردیبهشت خبر داد. حداقل ۱۳ تن از کشته شدگان در نوار غزه غیرنظامی بودند.

در جریان درگیری پنج روزه حماس بیش از هزار راکت به سرزمین‌های تحت کنترل اسرائیل پرتاب کرد. شمار غیرنظامیان کشته شده در مناطق تحت کنترل اسرائیل دو تن اعلام شد که یکی از آنها کارگر فلسطینی‌ای بود که در سرزمین‌های تحت کنترل اسرائیل کار می‌کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.