ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسل‌کشی در غزه: آمریکا طی هشت ماه هزاران بمب ۹۰۰ کیلویی به اسرائیل داده است

در شب و روز گذشته چهل نفر دیگر در غزه کشته شدند. نسل‌کشی ادامه دارد و با وجود درخواست گسترده جامعه بین‌الملل برای قطع کمک‌ نظامی به اسرائیل و همچنین تصمیم اخیر دولت آمریکا برای متوقف کردن ارسال یک محموله نظامی، در مجموع کاهش قابل توجهی در کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل رخ نداده است.

حملات زمینی و هوایی اسرائیل بر فلسطینیان محاصره‌شده و دچار قحطی در غزه ادامه دارد. در شب و روز گذشته دست کم ۶۵ هزار نفر دیگر آواره شده‌اند و بنا بر گزارش وزارت بهداشت در غزه ۴۰ تن دیگر به آمار کشته‌شدگان فلسطینی افزوده شده است. 

همزمان با انتشار این اخبار از غزه، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی فاش کرد که ایالات متحده در هشت ماه گذشته هزاران بمب سنگین به اسرائیل داده است؛ بمب‌هایی که اغلب بر سر مردم غزه فرود آمده‌اند و به کشته شدن نزدیک به ۳۸ هزار نفر و زخمی شدن دست کم ۸۶ هزار نفر دیگر انجامیدند.

هزاران بمبی که «به سرعت مصرف می‌شوند»

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از دو مقام نظامی آمریکا، این کشور از تاریخ ۷ اکتبر، مقادیر زیادی مهمات و تسلیحات نظامی شامل ۱۰ هزار بمب به شدت تخریب‌گر ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۰ کیلویی) به اسرائیل داده است.

این دو مقام نظامی بر اساس فهرست به‌روز‌شده کمک‌های نظامی دولت بایدن به اسرائیل گفته‌اند که از اکتبر تا کنون ایالات متحده حداقل ۱۴ هزار بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۰ کیلویی) ام‌کی-۸۴، ۶۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی، ۳۰۰۰ موشک هدایت‌شونده دقیق هل‌فایر، ۱۰۰۰ بمب سنگرشکن، ۲۶۰۰ بمب کوچک قطر و هزاران تسلیحات دیگر به اسرائیل داده است.

این گزارش نشان می‌دهد که با وجود درخواست گسترده جامعه بین‌الملل برای قطع کمک‌ نظامی به نسل‌کشی در غزه و همچنین تصمیم اخیر دولت بایدن برای متوقف کردن یک محموله از بمب‌های قدرتمند، در مجموع کاهش قابل توجهی در کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل رخ نداده است.

کارشناسان می‌گویند که فهرست محموله‌های نظامی با نیازهای ارتش اسرائیل برای حملات سنگین نظامی در هشت ماه اخیر در غزه همخوان است. 

تام کاراکو، کارشناس تسلیحات در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل در این باره گفته است: «گرچه این تعداد بمب می‌تواند در یک درگیری گستره به سرعت مصرف شود، فهرست اخیر به روشنی حمایت قابل توجه ایالات متحده از اسرائیل را نشان می‌دهد.» او افزود که مهمات و تسلیحات در این فهرست از نوعی است که در درگیری با حماس یا نزاع احتمالی آینده با حزب‌الله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موردی نظیر فهرست اخیر پیش از این گزارش نشده بود و این یکی از به‌روز‌شده‌ترین فهرست‌های مهمات صادرشده به اسرائیل از زمان شروع جنگ به غزه است.

اسرائیل و حزب‌الله از زمان حمله اسرائیل به غزه در حال تبادل آتش بوده‌اند و در هفته‌های اخیر نگرانی از اینکه یک جنگ تمام‌عیار میان دو طرف دربگیرد افزایش یافته است.

کاخ سفید از اظهار نظر درباره تسلیحاتی که به اسرائیل صادر کرده است خودداری کرده است.

آوارگان دچار قحطی و آوارگی دوباره می‌شوند

امروز شنبه ۹ تیر/ ۲۹ ژوئن سخنگوی سازمان ملل گفت که حمله جدید زمینی اسرائیل به محله شجاعیه در شهر غزه موجب آواره شدن دست کم ۶۰ هزار نفر شده و عملیات نظامی ارتش اسرائیل در منطقه المواصی در جنوب غزه به آواره شدن دوباره پنج هزار نفر منجر شده است. 

در حملات شب گذشته اسرائیل به خانه‌های مسکونی در شهر غزه دست کم شش نفر شامل چهار کودک کشه شدند. همچنین تعدادی کشته در اردوگاه پناهجویان المغازی و چهار کشته در محلخ صبرا در شهر غزه گزارش شده است.

در درگیری گروه‌های مسلح فلسطینی در شجاعیه با ارتش اسرائیل، دست کم چهار سرباز اسرائیلی کشته و پنج تن دیگر از آنها زحمی شدند.

آژانس پناهجویان فلسطینی در سازمان ملل گفته است که مردم در غزه در ساختمان‌های بمب‌خورده و در چادرها میان تل‌هایی از زباله زندگی می‌کنند و این شرایط را در کنار قحطی و گرمای شدید و افزایش بیماری‌های واگیردار «غیرقابل تحمل» توصیف کرد.

در زمانه بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.