ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس بیمارستان الشفاء پس از آزادی: در حین بازداشت در اسرائیل شکنجه شده‌ام

محمد ابوسلمیه می‌گوید کادر درمانی در بازداشتگاه‌های اسرائیل با زندانبانان در آزار و اذیت زندانیان هم‌دست هستند. ابوسلمیه به همراه ۵۴ زندانی دیگر آزاد شد؛ بدون تفهیم اتهام و محاکمه.

اسرائیل مدیر بیمارستان اصلی غزه را روز دوشنبه ۱۱ تیرماه/ یکم ژوئیه، هفت ماه پس از حمله ارتش این کشور به این مرکز به اتهام استفاده از آن به عنوان مرکز فرماندهی حماس، آزاد کرد. ابو سلمیه در میان ۵۵ زندانی فلسطینی از غزه بود که روز دوشنبه آزاد شدند.

آزادی محمد ابوسلمیه بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، سؤالات بیشتری را در مورد ادعاهای اسرائیل در مورد بیمارستان الشفاء ایجاد کرد، بیمارستانی که نیروهای اسرائیلی از زمان آغاز جنگ نزدیک به ۹ ماهه خود با حماس در دو نوبت به آن حمله کرده‌اند.

ابوسلمیه پس از آزادی از زندان گفت که او و دیگر زندانیان تحت شرایط سخت شکنجه نگهداری می‌شدند. این سخنان با دیگر روایت‌های زندانیان فلسطینی که در مدت اخیر آزاد شده‌اند، مطابقت دارد. او گفت:

اسیران ما تحت انواع شکنجه‌ها در پشت میله‌ها قرار گرفته‌اند. تقریباً هر روز شکنجه وجود داشت. به سلول‌ها یورش می‌آورند و زندانیان را کتک می‌زنند.

او گفت که زندانبانان با باتوم و سگ‌های نگهبان به سلول‌ها یورش برده‌اند و در یک نوبت انگشت او را شکستند و در جریان ضرب و شتم سرش شکسته است.

او افزود کادر پزشکی اسرائیلی در بازداشتگاه‌های مختلف محل نگهداری او نیز «برخلاف تمام قوانین» در این نقض حقوق زندانیان شرکت کرده‌اند. او همچنین گفت برخی از بازداشت شدگان به دلیل مراقبت‌های پزشکی ضعیف، دست و پایشان را از دست داده‌اند.

مقامات اسرائیلی هنوز به این اظهارات مدیر بیمارستان الشفاء واکنشی نشان نداده‌اند. مقامات زندان قبلاً شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را رد کرده بودند.

دو وزیر راست افراطی در دولت اسرائیل در عین حال آزادی ابوسلمیه را محکوم کردند و گفتند که این آزادی بدون رضایت آنها انجام شده است.

نیروهای اسرائیلی در ماه نوامبر به بیمارستان الشفا حمله کردند و ادعا کردند که حماس یک مرکز فرماندهی و کنترل دقیق در داخل این مرکز ایجاد کرده است. ابو سلمیه و سایر کارکنان این اتهامات را رد کردند و اسرائیل را متهم کردند که بی پروا هزاران بیمار و آواره‌ای را که در آنجا پناه گرفته بودند به خطر انداخته است.

ارتش تونلی را در زیر بیمارستان الشفا که به چند اتاق منتهی می‌شد و همچنین شواهد دیگری مبنی بر حضور نیروهای حماس در داخل مرکز پزشکی کشف کرد، اما این شواهد بسیار کمتر از آن چیزی که قبل از حمله ادعا کرده بود.

ابوسلمیه در ۲۲ نوامبر هنگام اسکورت تخلیه بیماران از بیمارستان با مدیریت سازمان ملل بازداشت شد. او گفت که بازداشت او «با انگیزه سیاسی» بوده است و افزود که در دوران بازداشت، دست‌کم سه بار او را به دادگاه برده‌اند اما هرگز تفهیم اتهام نشده و اجازه ملاقات با وکلایش را نداشته است.

اسرائیل از آن زمان به چندین بیمارستان دیگر غزه با اتهامات مشابه حمله کرده و آنها را مجبور به تعطیل کردن یا کاهش چشمگیر خدمات کرده است آن‌هم در شرایطی که ده‌ها هزار نفر در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند یا در شرایط سخت جنگ بیمار شده‌اند. ارتش اسرائیل در اوایل سال جاری برای دومین بار به الشفا حمله کرد و پس از بیان این اتهام که ستیزه‌جویان حماس در آنجا حضور دارند، ویرانی سنگینی به بار آورد.

اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر که در آن حماس و جهاد اسلامی حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۵۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند، حمله خود را آغاز کرد. به گفته وزارت بهداشت غزه، اسرائیل بیش از ۳۷۸۰۰ فلسطینی را در ۹ ماه گذشته کشته است که بخش اعظمی از آن‌ها زنان، کودکان و غیرنظامیان بوده‌اند.

اکثر جمعیت ۲٫۳ میلیون نفری غزه خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.