ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات مجدد اسرائیل به جنوب غزه هزاران نفر را آواره کرد

نیروهای اسرائیلی چندین منطقه در جنوب نوار غزه را بمباران کردند و هزاران فلسطینی مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند. در حملات اسرائیل به «منطقه امن» اعضای یک خانواده کشته شدند.

رهبران اسرائیل می‌گویند در حال پایان‌دادن به مرحله نبرد شدید با حماس هستند و به‌زودی دست به عملیات‌ هدفمندتری خواهند زد و رویکرد خود را تغییر خواهند داد. اما حملات روز سه‌شنبه ۱۲ تیر / ۲ ژوئیه اسرائیل نشان داد که ارتش این کشور همچنان به جنوب غزه حمله می‌کند و قربانیان این حملات همچنان غیرنظامیان هستند.

به‌گفته پزشکان غزه، سه‌شنبه شب، ۱۷ فلسطینی در گلوله‌باران تانک‌های اسرائیل به خیابانی در محله پرجمعیت زیتون در شمال غزه کشته شدند. فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فلسطینی صحنه یک بازار محلی را نشان می‌دادند که نان آغشته به خون بر زمین پخش شده بود.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که در حملات هوایی بعدازظهر سه‌شنبه اسرائیل به ساختمانی در دیر البلح ۹ نفر از اعضای یک خانواده و سه نفر دیگر کشته شدند. پنج کودک و سه زن در میان کشته‌شدگان بودند.

ارتش اسرائیل قبل از ورود مجدد تانک‌ها به منطقه‌ای در شرق خان‌یونس که چندین هفته پیش از آن خارج شده بود، روز دوشنبه به ساکنان چندین شهر و روستای این منطقه دستور داد تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

ساکنان و رسانه‌های نزدیک به حماس گفتند، هزاران نفر مجبور شدند یک‌شبه در تاریکی خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا تانک‌ها و هواپیماهای اسرائیلی قراره، عبسان و سایر مناطقی را که در دستور تخلیه نام برده شده بود، بمباران کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای این رژیم به مناطقی در خان‌یونس که حدود ۲۰ موشک از آن‌جا شلیک شده بود، حمله کرده‌اند. ارتش افزود اهداف حمله از جمله انبار تسلیحات و مراکز عملیاتی بود.

به‌گفته ارتش اسرائیل، قبل از حملات تدابیری اتخاذ شد تا غیرنظامیان بتوانند منطقه را تخلیه کنند. ارتش حماس را به استفاده از زیرساخت‌های غیرنظامی و مردم به‌عنوان سپر انسانی متهم کرده است. حماس این موضوع را رد می‌کند.

جهاد اسلامی، متحد حماس، مسئولیت موشک‌های شلیک‌شده از خان‌یونس را برعهده گرفت.

«پایان بازی در رفح»

اسرائیل که تحت فشار فزاینده بین‌المللی برای کاهش بحران انسانی در غزه قرار دارد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای تأمین آب آشامیدنی بیشتر، یک خط برق را به نیروگاه نمک‌زدایی از آب در این منطقه وصل کرده است.

ارتش اسرائیل گفت تولید آب آشامیدنی چهار برابر خواهد شد و به ۲۰ هزار مترمکعب در روز خواهد رسید. اگرچه این مقدار برای تأمین آب جمعیت غزه کافی نیست، اما مقام‌های اسرائیلی گفتند که قابل توجه است.

هرتزل لوی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل گفت ۹۰۰ شبه‌نظامی حماس، از جمله فرماندهان آن، توسط نیروهای اسرائیلی تیپ رفح کشته شده‌اند و تلاش‌های کنونی بر نابودی زیرساخت‌های زیرزمینی «تروریستی» متمرکز است که زمان می‌برد.

او گفت: «این یک کارزار طولانی است. ما با عزم و استقامت در حال انجام مأموریت‌های خود هستیم و طرف مقابل را فرسوده می‌کنیم.»

شاهدان و پزشکان گفتند که در مناطقی که به آن‌ها دستور تخلیه داده شد، بیمارستان اروپایی غزه قرار دارد که به خان‌یونس و رفح خدمات می‌رساند. مقامات پزشکی مجبور شدند بیماران و خانواده‌هایی را که در این مرکز پناه گرفته بودند، تخلیه کنند.

برخی از ساکنان از طریق ساحل به سمت غرب حرکت کردند که به‌عنوان «منطقه امن» تعیین شده اما از مملو از جمعیت آوارگان است. بعضی‌ها چون سرپناهی پیدا نمی‌کنند در خیابان می‌خوابند.

به‌گفته سازمان ملل، حدود ۲۵۰هزار نفر در منطقه تحت پوشش قرار دارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت این کشور به هدف خود در نابودی قابلیت‌های نظامی حماس نزدیک شده است.

حماس و جهاد اسلامی به حملات خود علیه نیروهای اسرائیلی فعال در غزه و شلیک موشک به اسرائیل ادامه می‌دهند. حماس می‌گوید اسرائیل در دستیابی به اهداف جنگ شکست خورده است و این گروه آماده است که سال‌ها با اسرائیل بجنگد. تلاش‌ها برای برقراری آتش بس و آزادی گروگان‌ها در غزه متوقف شده است. حماس می‌گوید هرگونه توافق باید به جنگ پایان دهد و اسرائیل را به عقب‌نشینی کامل از غزه وادار سازد. اسرائیل می‌گوید تا زمانی‌که حماس ریشه‌کن شود، فقط توقف موقت جنگ را می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • A3EILM2S2Y # $$$ €

    دوباره همدیگر را ملاقات خواهیم کرد !!