ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس را ارزیابی می‌کند

در حالی که درگیری‌ها در غزه شدت گرفته است، بنیامین نتانیاهو کابینه امنیتی خود را برای بحث در مورد مواضع جدید حماس درباره طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه تشکیل خواهد داد.

رویترز به‌نقل از یک منبع آگاه در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نوشت کابینه امنیتی این کشور بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۴ مهر / ۴ ژوئیه برای بررسی پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

این منبع همچنین افزود پیش از تشکیل کابینه، نتانیاهو با تیم مذاکرات آتش‌بس خود رایزنی خواهد کرد.

اسرائیل روز چهارشنبه پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بسی که در پایان ماه مه گذشته ‌توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه شد، دریافت کرد. این پیشنهاد شامل آزادی حدود ۱۲۰ گروگان اسرائیلی در غزه و آتش‌بس در این منطقه فلسطینی می‌شد.

یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های میانجی‌گری نیز به رویترز گفت که حماس نسبت به برخی بندهای طرح پیشنهادی انعطاف نشان داده و این امکان فراهم آمده است که در صورت تأیید اسرائیل به یک توافق چارچوبی دست یافت.

حماس گفته است که هرگونه توافقی باید به جنگ نزدیک به ۹ ماه در غزه پایان دهد و موجب خروج کامل اسرائیل از غزه شود. در مقابل، اسرائیل معتقد است تا زمانی که حماس ریشه‌کن شود، فقط توقف موقت جنگ را می‌پذیرد.

این طرح شامل آزادی تدریجی گروگان‌های اسرائیلی می‌شود که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند. عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی در دو مرحله و همچنین آزادی زندانیان فلسطینی در اسرائیل و سپس در مرحله سوم بازسازی غزه ویران‌شده و بازگرداندن بقایای گروگان‌های کشته شده از دیگر مراحل این طرح پیشنهادی است.

امیدواری محتاطانه فلسطینی‌ها

در غزه، فلسطینی‌ها محتاطانه واکنش نشان دادند. یوسف، پدر دو فرزند که اکنون در خان‌یونس واقع در جنوب غزه آواره شده‌اند، به رویترز گفت:

امیدواریم که این پایان جنگ باشد، ما خسته شده‌ایم و نمی‌توانیم حملات و ناامیدی‌های بیشتری را تحمل کنیم. هر ساعت بیشتر از این جنگ می‌گذرد، افراد بیشتری می‌میرند و خانه‌های بیشتری ویران می‌شوند، دیگر کافی است. من این را به رهبران فلسطین، به اسرائیل و جهان می‌گویم.

به‌گفته ساکنان غزه، روز پنج‌شنبه پس از صدور دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل، تانک‌های این کشور چندین منطقه در شرق خان‌یونس را گلوله‌باران کردند اما حرکتی از سوی تانک‌ها به سمت آن مناطق صورت نگرفته است.

در پی دستور تخلیه چند منطقه از جمله رفح، روز پنج‌شنبه بسیاری از فلسطینی‌ها همچنان در جست‌وجوی سرپناه بودند. در ماه اکتبر گذشته ۱,۱ میلیون نفر با دستور تخلیه اسرائیل از شمال به جنوب رفتند که به‌گفته سازمان ملل، بزرگ‌ترین نقل مکان در این منطقه بود. با این حال آن‌ها در جنوب نیز هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفتند.

ساکنان خان‌یونس می‌گویند در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها به دلیل نیافتن چادر در کنار جاده می‌خوابند.

مقام‌های بهداشتی غزه اعلام کردند که هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی چندین منطقه در شمال غزه شامل شجاعیه، صبرا، دراج و طوفاح را بمباران کردند که در نتیجه آن چندین فلسطینی از جمله کودکان کشته و شماری زخمی شدند.

ارتش اسرائیل گفت که سربازان و هواپیماهای این رژیم ده‌ها شبه‌نظامی را در آن مناطق و در رفح که اسرائیل آن را آخرین پایگاه حماس می‌داند، کشته‌اند.

وزارت بهداشت غزه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تاکنون در حملات اسرائیل ۳۸ هزار و ۱۱ نفر کشته و ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر زخمی شده‌اند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ نفر کشته و ۱۷۹ نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوبالت‌میس

    سیاره رو ازبین بردن ملت رو هم کردن ماله خودشون برای جهان نظامی ها نه پدرها !! + هیچ کسی هم خبردار نبود چون به یاد نداشت !!! (این رسول که بهت دروغ نمیاد پدر رسول الله).