ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله اسرائیل به اردوگاه «امن» المواصی ده‌ها کشته برجای گذاشت

تقریباً نیمی از جمعیت غزه در المواصی پناه گرفته اند. آن‌ها در این منطقه «امن»‌اعلام‌شده در چادر زندگی می‌کنند. در بمباران شبانه چادرها بسیاری کشته شدند و حفره‌هایی به عمق ۹ متر ایجاد شد.

نیروهای دفاع مدنی غزه می‌گویند بامداد سه‌شنبه ۲۰ شهریور / ۱۰ سپتامبر در حمله اسرائیل به اردوگاه چادری المواصی که فلسطینی‌های آواره در جنوب غزه به آن پناه برده‌اند، دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شدند.

به‌گفته آن‌ها حداقل ۲۰ چادر در اردوگاه المواصی واقع در خان یونس در این حمله هدف قرار گرفتند.

از زمانی که ارتش اسرائیل در جریان تهاجم زمینی خود به خان یونس و رفح، این منطقه ساحلی را به‌عنوان «منطقه امن» تعیین کرد، المواصی مملو از آوارگان فلسطینی‌ شد که در چادر می‌خوابند.

به گزارش الجزیره عربی به نقل از منابع محلی، امدادگرانی که در جست‌وجوی بازماندگان این حمله بودند گفتند که به‌دنبال این بمباران حفره‌هایی به عمق ۹ متر در این اردوگاه ایجاد شد.

شاهدان عینی پس از آتش‌سوزی از صحنه‌های پر هرج‌ومرج در این منطقه خبر دادند، در حالی‌که هواپیماهای تجسسی اسرائیل بر فراز آن گشت می‌زدند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت ارزیابی اولیه حاکی از آن است که این حمله «یکی از فجیع‌ترین کشتارها در این جنگ جنون‌آمیز بوده است».

این سخنگو گفت که تیم‌های آمبولانس و دفاع مدنی برای بازیابی اجساد افراد کشته‌شده در این حمله با مشکل مواجه هستند.

مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که «تروریست‌های مهم حماس» مستقر در یک مرکز فرماندهی در این منطقه را، هدف قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی اکس/توییتر منتشر شده، مدعی شده است: «پیش از حمله، اقدامات متعددی برای کاهش خطر آسیب به غیرنظامیان از جمله استفاده از مهمات دقیق، نظارت هوایی و تدابیر دیگر انجام شد.»

گروه حماس حضور نیروهای خود در این منطقه را رد کرد و مقامات اسرائیلی را به دروغگویی برای توجیه «جنایت زشت» خود متهم کرد.

حماس در بیانیه‌ای گفت: «مقاومت چندین بار حضور هر یک از اعضای خود در مکان‌های غیرنظامی یا استفاده از این مکان‌ها برای اهداف نظامی را رد کرده است.»

تقریبا نیمی از جمعیت غزه اکنون در منطقه المواصی هستند. مردم اکثراً در چادر زندگی می‌کنند و فکر می‌کنند این منطقه امن است.

تصمیم سازمان ملل در مورد حضور اسرائیل در خاک فلسطین

از سوی دیگر رویترز گزارش داد که مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً هفته آینده درباره پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی که از اسرائیل خواسته است به «حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین» ظرف شش ماه پایان دهد، رأی‌گیری خواهد کرد.

هدف اصلی این پیش‌نویس که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین نوشته شده و رویترز آن را مشاهده کرده است، استقبال از نظر مشورتی ماه ژوئیه دیوان بین‌المللی دادگستری است که می‌گوید اشغال سرزمین‌ها و شهرک‌های فلسطینی توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید از آن خارج شود.

اما در حالی که نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری، عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل، می‌گوید خروج اسرائیل باید «در سریع‌ترین زمان ممکن» انجام شود، پیش‌نویس قطعنامه مجمع عمومی یک جدول زمانی شش ماهه برای آن تعیین کرده است.

سازمان همکاری اسلامی و جنبش غیرمتعهدها روز دوشنبه از مجمع عمومی سازمان ملل خواستند تا در ۱۸ سپتامبر در باره این پیش‌نویس رأی‌گیری کند. زبان این پیش‌نویس هشت صفحه‌ای ممکن است قبل از رأی‌گیری تغییر کند.

این رأی‌گیری تنها چند روز قبل از ورود رهبران جهان به نیویورک برای گردهمایی سالانه خود در سازمان ملل انجام می‌شود.

دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، از مجمع عمومی خواست که «این قطعنامه شرم‌آور را به‌طور کامل رد کند و در عوض قطعنامه‌ای را در محکومیت حماس و در حمایت از آزادی فوری همه گروگان‌ها تصویب کند».

نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور نبود اما به‌دلیل تأثیرات بین‌المللی آن دارای اهمیت است و ممکن است حمایت از اسرائیل را تضعیف کند. قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل نیز الزام‌آور نیست، اما تأثیر سیاسی دارد.

اسرائیل کرانه باختری، نوار غزه و شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) - مناطقی از فلسطین تاریخی را که فلسطینی‌ها خواهان تشکیل کشور خود در آن‌ها هستند - در جنگ سال ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان در کرانه باختری شهرک‌سازی کرده و به‌طور پیوسته شهرک‌سازی‌ها را گسترش داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.