ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل سفر دبیرکل سازمان ملل به این کشور را به دلیل «محکوم نکردن حمله‌های تهران» ممنوع کرد

وزیر خارجه اسرائیل آنتونیو گوترش را به «حمایت از تروریست‌ها، متجاوزان و قاتلان» متهم کرد و او را «لکه‌ ننگی بر تاریخ سازمان ملل» دانست. اسرائیل در طول جنگ غزه همواره از رویکرد سازمان ملل شکایت کرده است.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، چهارشنبه ۱۱ مهر / ۲ اکتبر در شبکه اجتماعی ایکس آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را «شخص نامطلوب» عنوان کرد و ورود او به اسرائیل را منع کرد.

کاتز ، گوترش را متهم کرد که حمله‌های موشکی سه‌شنبه شب ایران به اسرائیل را به صراحت محکوم نکرده است. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

هر کسی که نمی‌تواند به صراحت حمله جنایتکارانه ایران به اسرائیل را محکوم کند ـ همان‌طور که تقریباً همه کشورهای جهان انجام داده‌اند ـ لیاقت پا گذاشتن به خاک اسرائیل را ندارد.

وزیر خارجه اسرائیل، دبیرکل سازمان ملل را به «حمایت از تروریست‌ها، متجاوزان و قاتلان» متهم کرد و او را «لکه ننگی بر تاریخ سازمان ملل» خواند.

آنتونیو گوترش کمی پس از حمله‌های موشکی ایران به اسرائیل تشدید خشونت‌ها در منطقه را محکوم کرد اما هیچ اشاره‌ای به ایران نکرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه نوشت:

گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و تشدید تنش را محکوم می‌کنم. این باید متوقف شود. ما کاملاً به آتش‌بس نیاز داریم.

روابط تیره

اسرائیل مدت‌هاست که با سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی دیگر اختلاف دارد. با این حال، از زمانی که اسرائیل جنگ بی‌امان خود را در غزه آغاز کرده، روابط بین دولت اسرائیل و این نهاد بین‌المللی به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

کاتز در پست خود مدعی شد که دبیرکل سازمان ملل در محکوم کردن «قتل عام و جنایات جنسی توسط قاتلان حماس در ۷ اکتبر» و حمایت از «حزب‌الله، حوثی‌ها و ایران» که او آن را «سرچشمه ترور جهانی» می‌نامد، شکست خورده است.

در حالی که جنگ در اواخر ماه گذشته میلادی به لبنان سرایت کرده و اسرائیل تمرکز اصلی خود را به حزب‌الله معطوف کرده، گوترش گفته است که از تشدید وضعیت و «شمار زیاد تلفات غیرنظامیان» به‌شدت نگران است.

پس از کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله توسط اسرائیل در جمعه گذشته، گوترش از همه طرف‌ها خواست «از لبه پرتگاه عقب‌نشینی کنند». او گفت منطقه نمی‌تواند «جنگ همه‌جانبه‌ای» را تحمل کند.

وزیر خارجه اسرائیل افزوده است:

اسرائیل با یا بدون آنتونیو گوترش به دفاع از شهروندان خود و حفظ کرامت ملی خود ادامه خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز چهارشنبه یک جلسه اضطراری برای رسیدگی به درگیری‌های جدید در خاورمیانه تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.