ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری در بلوچستان: مأموران حکومتی سه جوان را کُشتند

رسانه‌های حکومتی ادعا کردند سه تن از اعضای یک «گروهک تروریستی» را کشته‌اند. فعالان بلوچ اما کشته‌شدگان را سه جوان گزارش کردند.

در نخستین ساعات پنج‌شنبه ۱۲ مهر خبرگزاری‌های حکومتی در ایران از «انهدام یک شبکه تروریستی» در جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر دادند. چند ساعت بعد منابع نزدیک به فعالان بلوچ از «یورش مأموران نظامی به روستای بلینگی از توابع بخش پیرسهراب شهرستان خبر دادند.

به گفته منابع نزدیک به فعالان بلوچ، در آخرین ساعات چهارشنبه ۱۱ مهر مأموران نظامی یک مغازه در روستای بلینگی چابهار را «با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین از نوع آر پی جی و خمپاره مورد هدف قرار دادند». در جریان این حمله به گفته «حال‌وش» که به صورت ویژه اخبار بلوچ‌ها در ایران را پوشش می‌دهد، حداقل سه تن کشته و دو تن مجروح شدند.

هویت کشته‌شدگان شهاب جدگال و عامر رامش، هر دو ۱۸ ساله اعلام شده است. حامد جدگال و شعیب جدگال نیز دو مصدوم این درگیری شبانه در چابهار بودند.

«حال‌وش» به نقل از منابع خود نوشت: «مأموران نظامی با سرنشینان یک خودرو در مقابل یک مغازه در روستای بلینگی بخش پیرسهراب درگیر شدند که افراد مسلح با تیراندازی به سمت پشت مغازه رفتند و از محل خارج شدند اما مأموران پنج نوجوان را که داخل مغازه بودند با سلاح های سبک و نیمه سنگین هدف قرار دادند».

به گفته این منابع، حداقل دو تن از مأموران نظامی نیز در جریان درگیری کشته شدند.

پیش از انتشار این خبر، خبرگزاری تسنیم از «سلسله عملیات صورت گرفته» در شامگاه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ خبر داد و بدون اعلام محل انجام این عملیات‌، نوشت: در «درگیری چند ساعته حافظان امنیت با تروریست‌ها»، سه نفر کشته و تعدادی دستگیر شدند.

این رسانه وابسته به سپاه پاسداران ادعا کرد در این عملیات‌ «شبکه تروریستی» در جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی و منهدم شده است.

تسنیم همچنین کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان را به «جیش العدل»، یک گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی نسبت داد که طی دو سال اخیر مسئولیت حمله به چند مقر نظامی و انتظامی و ترور برخی از مسئولان حکومتی در بلوچستان را پذیرفته است.

جیش‌العدل ۱۰ مهر در بیانیه‌ای مسئولیت تیراندازی به فرمانده سپاه پاسداران بنت از توابع نیکشهر و دو تن از همراهان او را پذیرفت. در جریان این حمله علاوه بر پرویز کدخدایی، فرمانده سپاه پاسداران شهر بنت، دو سرباز و همچنین رئیس شورای اسلامی شهر بنت کشته شدند.

جیش‌العدل همزمان با پذیرش مسئولیت ترور کدخدایی، اعلام کرد «مسئولان نهادها و ارگان‌های امنیتی، نظامی، قضائی و مسئولان ارشد اجرائی در ادارات دخیل در سرکوب و اجراء سیاست‌های مخرب نظام و همچنین کلیه نیروهای مسلح نظامی و امنیتی در فراجا و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و همچنین عوامل همکار با آن‌ها، به همراه مراکز نظامی رژیم اهدافی کاملاً مشروع هستند».

درگیری میان نیروهای نظامی ایران و جیش‌العدل در دو سال اخیر، به ویژه پس از جمعه خونین زاهدان در ۸ مهر ۱۴۰۱ افزایش یافته است. در جمعه خونین زاهدان مأموران نظامی معترضان را پس از خروج از محل نماز جمعه هدف تیراندازی قرار دادند که به مرگ ده‌ها تن انجامید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.