ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ضاحیه لبنان را بمباران کرد؛ حزب‌الله حیفا را مورد هدف قرار داد

در بامداد سالگرد ۷ اکتبر، جنگنده‌های اسرائیل انبارهای تسلیحات حزب‌الله در حومه بیروت را بمباران کردند؛ در پاسخ، حزب‌الله شهر بندری و استراتژیک حیفا را مورد هدف قرار دارد.

یک سال پس از حمله ۷ اکتبر حماس و نسل‌کشی اسرائیل در غزه، نه فقط هیچ افقی برای صلح در منطقه و آتش‌بس دیده نمی‌شود، بلکه همچنین جنگ به شکل هرروزه تعمیق و تشدید می‌شود. ارتش اسرائیل در سالگرد ۷ اکتبر برای حمله زمینی به جنوب لبنان و پاسخ احتمالی به جمهوری اسلامی آماده می‌شود و در آن سو به‌اصطلاح محور مقاومت کشتار ۱۲۰۰ نفر و گروگان‌گیری شهروندان به دست حماس را «پیروزی» خود قلمداد می‌کنند.

در بامداد دوشنبه ۷ اکتبر/۱۶ مهر، جنگنده‌های اسرائیل ضاحیه، حومه جنوبی بیروت، را بمباران کردند. ارتش اسرائیل مدعی شد که مقرهای حزب‌الله در بیروت و انبارهای تسلیحات را هدف قرار داده است و افزود که انفجارهای ثانویه نشان از وجود تسلیحات در این مناطق بوده است. تصاویر و ویدئوهایی که دیشب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند انفجارهای عظیم از آتش و دود را در حومه جنوبی نشان دادند.

ضاحیه پایگاه حزب‌الله و منطقه‌ای است که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله در تاریخ ۲۷ سپتامبر/ ۶ مهر در آن کشته شد. این منطقه طی هفته پیش چندین بار مورد بمباران‌های شدید قرار گرفته است، از جمله پنج‌شنبه هفته گذشته که هدف اسرائیل کشتن هاشم صفی‌الدین بود، فردی که جانشین اصلی حسن نصرالله و پدر همسر زینب سلیمانی (دختر قاسم سلیمانی) است. حزب‌الله کشته‌شدن هاشم صفی‌الدین را تأیید نکرده است اما منابع امنیتی لبنان به رویترز گفته‌اند که ارتباط با او از روز جمعه قطع شده است.

مقامات لبنان آمار کشته‌شدگان و زخمی‌های دیشب ضایحه را هنوز اعلام نکردند.

در پاسخ به حملات اسرائیل، حزب‌الله لبنان با حمله موشکی خود قلب حیفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل را مورد حمله قرار داد که طی آن حداقل ۱۰ نفر بنا به گزارش الجزیره زخمی شدند. حزب‌الله، تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران و هم‌پیمان حماس که از هشتم اکتبر وارد جنگ با اسرائیل شده است، اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در جنوب حیفا را با شلیک موشک‌های «فادی ۱» هدف قرار داده و ۶۵ کیلومتر آن طرف‌تر حمله دیگری به طبریه انجام داده است.

پس از تشدید حملات اسرائیل به لبنان، که جنگ را از جنوب لبنان به حومه بیروت کشیده، حزب‌الله نیز حملات خود را شدت بخشیده و هر از گاهی مستقیماً حیفا و تل‌آویو را مورد هدف قرار می‌دهد.

بنا به گزارش شب گذشته الجزیره، پیغام حزب‌الله این است که با تداوم و تشدید حملات به بیروت، حزب‌الله قادر است نه فقط مرز‌های شمالی بلکه همچنین شهرهایی چون حیفا را بی‌ثبات و ناامن سازد. شهر بندری حیفا، یکی از شهر‌هایی است که مرکز نیروی دریایی و نظامی اسرائیل در آن استقرار دارد و از منظر استراتژیک اهمیت ویژه‌ای برای اسرائیل دارد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در حمله شب گذشته، پدافند‌های دفاعی اسرائیل قادر به رهگیری موشک‌های حزب‌الله نبودند و این موشک‌ها در قلب حیفا فرود آمدند. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج راکت از لبنان به سوی حیفا شلیک شده است و افزود: «موشک‌های رهگیری شلیک شدند اما چندین نقطه اصابت در منطقه شناسایی شدند. این حادثه در دست بررسی است». ارتش اسرائیل در حال تحقیق در مورد چگونگی عبور موشک‌های شلیک شده از سوی حزب‌الله از سیستم‌های دفاعی خود برای حمله به حیفا است. این اولین حمله مستقیم به شهر شمالی حیفا بود که از سامانه‌های دفاع هوایی معمولاً قابل اعتماد ارتش اسرائیل عبور کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

 در این گزارش همچنین آمده است که ۱۵ راکت دیگر به طبریه شلیک شده که برخی از آنها رهگیری شده‌ و پنج راکت به هدف اصابت کرده است. پلیس اسرائیل نیز اعلام کرد که برخی از ساختمان‌ها و املاک آسیب دیده‌اند و گزارش‌هایی از جراحات جزئی وجود دارد. تعدادی از افراد به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه منتقل شده‌اند.

بنا به گزارش رویترز، بسیاری از اسرائیلی‌ها که به دلیل «شکست فاجعه‌بار امنیتی» در حمله ۷ اکتبر حماس در سال گذشته دلسرد شده بودند، پس از ضربات سهمگین اسرائیل به حزب‌الله دوباره اعتماد خود را نسبت به نیروهای نظامی و اطلاعاتی اسرائیل باز یافته‌اند.

بیش از دو هزار نفر در لبنان در نزدیک به یک سال جنگ کشته شده‌اند که بیشتر آنها در دو هفته گذشته جان باخته‌اند، به گزارش وزارت بهداشت لبنان. این وزارتخانه روز یکشنبه اعلام کرد که ۲۳ نفر روز شنبه کشته شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.