ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنیت: مواضع سربازان سازمان ملل در جنوب لبنان حفظ خواهد شد

در پی گلوله‌باران نیروهای حافظ صلح سازمان ملل توسط اسرائیل در جنوب لبنان شورای امنیت سازمان ملل نسبت به این حملات ابراز نگرانی کرده و درخواست‌ اسرائیل مبنی بر خروج کلاه آبی‌ها را رد کرد.

پس از گلوله‌باران مکرر مواضع نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) توسط اسرائیل، شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به امنیت صلح‌بانان مستقر در لبنان ابراز نگرانی کرد.

پاسکال بئریسویل، سفیر سوئیس در سازمان ملل، و مدیر کنونی شورای امنیت، به نمایندگی از ۱۵ کشور عضو این شورا گفت:

ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به امنیت پرسنل و تأسیسات یونیفل احترام بگذارند. یادآور می‌شویم که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و اموال سازمان ملل هرگز نباید هدف حملات قرار گیرند.

هیچ برنامه‌ای برای خروج کلاه آبی‌ها وجود ندارد

ژان پیر لاکروا، رئیس مأموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که یونیفل به‌رغم درخواست اسرائیل مبنی بر خروج این نیروها، مواضع خود را در لبنان حفظ خواهد کرد. لاکروا گفت: «تصمیم گرفته شد که یونیفل با وجود درخواست نیروهای اسرائیلی برای تخلیه مواضع نزدیک به خط آبی در مواضع خود باقی بماند». این تصمیم همچنان پابرجاست و روز دوشنبه نیز آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد آن را تایید کرد.

«خط آبی» خط مرزی است که توسط سازمان ملل بین لبنان و اسرائیل در سال ۲۰۰۰ ترسیم شد.

اسرائیل معتقد است نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای جلوگیری از شلیک موشک‌های حزب‌الله به خاک اسرائیل در طول سال‌های اخیر اقدامی انجام نداده‌اند و در نتیجه مأموریت آن‌ها زیر سئوال رفته است.

چندین حمله به مواضع سازمان ملل در لبنان

در چند روز گذشته، کلاه آبی‌های سازمان ملل در لبنان بارها مورد هدف اسرائیل قرار گرفته و حداقل چهار سرباز زخمی شدند. تانک‌های اسرائیلی نیز با خشونت از دروازه اصلی یکی از پست‌های سازمان ملل عبور کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در آخرین اظهارات خود در این‌باره گفته است که این کشور قصد حمله به نیروهای سازمان ملل را نداشته و پیش از آن هشدار داده بود که این نیروها باید مواضع خود را ترک کنند.

نیروهای سازمان ملل متحد چندین دهه است که منطقه مرزی بین اسرائیل و لبنان را زیر نظر دارند. بیش از ۱۰ هزار سرباز سازمان ملل از بیش از ۵۰ کشور در این مأموریت شرکت دارند.

در میانه جنگ بین نیروهای اسرائیلی و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، شورای امنیت سازمان ملل از تلفات غیرنظامیان، تخریب زیرساخت‌ها و افزایش شمار آوارگان لبنانی ابراز نگرانی کرد.

پاسکال بئریسویل، رئیس فعلی شورای امنیت سازمان ملل گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.