ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو: تصفیه حساب کردیم اما جنگ ادامه دارد ـ حزب‌الله: جنگ با اسرائیل وارد مرحله‌ای جدید شده است

با وجود امیدواری رهبران غربی که کشتن سنوار فرصتی برای پایان‌دادن به جنگ و آتش‌بس فراهم می‌کند، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید جنگ تا آزادی اسیران در دست حماس ادامه خواهد یافت.

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان روز جمعه ۲۷ مهر / ۱۸ اکتبر اعلام کرد که جنگ آن‌ها با نیروهای اسرائیلی که به این کشور حمله کرده‌اند، وارد مرحله جدیدی شده است. این اظهارات در پی ادعای اسرائیل مبنی بر کشته‌شدن یحیی سنوار، رهبر ارشد حماس در درگیری با نیروهای اسرائیلی در غزه در روز پنجشنبه طرح شده است.  

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حماس هنوز به این ادعای اسرائیل پاسخ نداده است، اما جمهوری اسلامی ایران، متحد و پشتیبان حماس، از طریق نمایندگی خود در سازمان ملل بیانیه‌ای در بزرگداشت این رهبر فلسطینی منتشر کرد. سنوار یکی از معماران اصلی حمله به جنوب اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بود که باعث تشدید درگیری‌های اخیر در خاورمیانه شد.

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، شبه‌نظامیان فلسطینی تحت رهبری حرکت مقاومت اسلامی (حماس) دیوار امنیتی اسرائیل را تخریب و به این کشور حمله کردند. شبه‌نظامیان فلسطینی در این حمله حدود ۱۲۰۰ نفر را که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند کشتند و ۲۵۰ نفر دیگر را نیز ربودند. حملات تلافی‌جویانه اسرائیل به غزه تاکنون بیش از ۴۲۰۰۰ فلسطینی را کشته است. این جنگ بخش زیادی از غزه را ویران کرده و حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲,۳ میلیون نفری آن را آواره کرده است.

با وجود امیدواری رهبران غربی که کشتن سنوار فرصتی برای پایان‌دادن به جنگ و آتش‌بس فراهم می‌کند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید جنگ تا آزادی اسیران در دست حماس ادامه خواهد یافت. او در ویدئویی ضبط‌شده در پی اعلام خبر کشته‌شدن حماس از سوی اسرائیل، گفت: «امروز حسابمان را صاف کردیم. امروز شر ضربه سنگینی خورد اما کار ما هنوز تمام نشده است.»

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه خطاب به خانواده‌های اسیران گفت: «اکنون لحظه مهمی در جنگ است. ما با قدرت تمام ادامه خواهیم داد تا همه عزیزان شما و عزیزان ما به خانه برگردند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا، جو بایدن، که در تماسی تلفنی با نتانیاهو مرگ یحیی سنوار را تبریک گفت، اظهار داشت که مرگ سنوار فرصتی برای پایان دادن به درگیری‌ها در غزه و بازگشت گروگان‌های اسرائیلی به خانه فراهم کرده است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، متیو میلر، گفت که ایالات متحده می‌خواهد مذاکراتی را برای دستیابی به آتش‌بس و آزادسازی گروگان‌ها آغاز کند. او سنوار را «مانع اصلی» پایان جنگ نامید. میلر در ادامه ضمن ادعای اینکه سنوار در هفته‌های اخیر به‌طور کلی از مذاکره امتناع می‌کرد، افزود:

این مانع به‌وضوح برداشته شده است. نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا کسی که جانشین سنوار می‌شود، با آتش‌بس موافقت خواهد کرد یا خیر، اما این مانع اصلی که در ماه‌های اخیر مانع از توافق بر سر آتش‌بس بوده است، اکنون برداشته شده است.

در سوی دیگر، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: «روح مقاومت پس از مرگ سنوار تقویت خواهد شد.»

حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرده که جنگ آن‌ها با نیروهای اسرائیلی که به لبنان حمله کرده‌اند وارد مرحله جدیدی شده و در روزهای اخیر سلاح‌های جدیدی را به‌کار گرفته است.  

در بیانیه‌ای که بامداد جمعه از اتاق عملیات این گروه منتشر شد آمده است که مبارزان حزب‌الله برای اولین بار از انواع جدید موشک‌های هدایت‌شونده دقیق و پهپادهای انفجاری استفاده کرده‌اند.  

این بیانیه ظاهراً به پهپادی اشاره دارد که با مواد منفجره بارگیری شده و از سیستم پدافند هوایی چندلایه اسرائیل عبور کرده و به یک سالن غذاخوری در یک اردوگاه آموزشی نظامی در عمق خاک اسرائیل برخورد کرده و چهار سرباز را کشته و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرده است.  

این گروه همچنین اوایل این هفته اعلام کرد که موشک جدیدی به نام قادر ۲ را به سمت حومه تل‌آویو شلیک کرده است.  

در این بیانیه همچنین آمده است که یگان‌های پدافند هوایی حزب‌الله این هفته دو پهپاد اسرائیلی هرمیس ۴۵۰ را سرنگون کرده‌اند.  

حزب‌الله گفت که مبارزان آن‌ها بر اساس «طرح‌هایی که از قبل آماده شده» در چندین منطقه جنوب لبنان با نیروهای اسرائیلی در حال نبرد هستند.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که محمد حسین رمال، فرمانده حزب‌الله در منطقه طیبه در جنوب لبنان را نیز کشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.